HOGYAN TEGYÜNK TÖNKRE EGY CÉGET

Egy év alatt, hogy mi is belerokkanjunk

 

 

university-lecture

Azaz, hogyan lehet észrevétlenül levágni az aranytojást tojó tyúkot?

Az alábbi cikk olyan módszerekről szól, amelyeket a vezetők, munkatársak akaratuk ellenére követnek el, és csak a végén szembesülnek tetteik következményeivel. Akkor, amikor más késő, sőt annyira elkéstek, hogy a saját életük is veszélyben van. Természetesen nem minden cégnél kell minden lépést végrehajtani, hogy elérjük a „célt”. Van ahol egy is elég, és a jobbaknál akár mindegyik hibát el kell követnünk, hogy „sikeresek” legyünk. A cikkben felsorolt gyűjtemény nem teljes körű, csak kiemeltem néhányat, de igyekeztem a teljességre törekedni. Azaz nem csak találomra válogattam, hanem egy teljes céghazavágó projektre elegendő akciót vettem egy kalap alá.
 

 

group

A cég egy külső szemlélő
szemszögéből.

Az egyik legfontosabb felfedezésem, hogy egy KKV vezetőnek sokkal nagyobb hatalma van, mint egy multinacionális vállalat menedzserének. Természetesen arányosan értendően. Miért mondom ezt? Mert a mi vezetőnk akár egyetlen döntéssel is romba tudja dönteni cégét, és ezzel a nála dolgozó 1-100 ember egzisztenciáját is akár. A multinál nincs teljhatalom, mindenkin van póráz. A probléma ezzel csak az, hogy míg a nagyoknál a menedzser az egy szakma, addig a kicsiknél általában a szükséges rossz, aminek fontossága nagyon alá van becsülve. Így aztán az alapokkal sincsenek sokan tisztában.


 

 



 

 

economsol-tanfolyam

KÉREM, TARTSANAK VELEM, ÉS GYILKOLJUNK MEG EGY CÉGET ÉSZREVÉTLENÜL.


Az általam felvázolt teendők végezhetők egymás után is, de legjobb őket párhuzamosan működtetni, mert ezzel fel lehet gyorsítani a katasztrófa kimenetelét
:-) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


arrows 1

 

 

 

 

marketing


Legyünk tévedhetetlenek

Tág a fogalom, egy következményt említenék. Ha tévedhetetlenek vagyunk, akkor egy alapszabályt hajalmosak vagyunk át is hágni. Sokan ezzel követik el az első hibát. Okosak vagyunk, és már régen megtanultuk, hogy több lábon kell állni!

NA EZ EGY NAGY MARHASÁG.
A bukás alapja.

Gondoljuk, el mi történik, ha egy asztalos, aki szépen felépíti vállalkozását, és pénze is lesz, befektet egy gumiszerelő műhelybe. Ne feledjük, KKV a téma, korlátozott erőforrásokkal, komoly önbizalommal, és nulla háttérrel. Szóval mi a példa egyik legvalószínűbb végkifejlete? A gumis gyengíteni fogja az asztalos vállalkozás alapjait, sőt magával is ránthatja azt a halálba. A miértre a következőek fognak választ adni. A megoldás, hogy nem több lábon kell egy kicsinek állni, hanem egy lábon, de minél több ujjon kell egyensúlyozni. Ugye? Az asztalosnak olyan irányban kell fejlesztenie, ami eltér az eddigi portfóliótól, de még benne van az ő szakmai, piaci ismereteiben. Szóval álljunk több lábon. Ha sikerült egy kis pénzt megszerezni, akkor ne a cégbe fektessük be, hanem valami új területre, hogy „biztonságban” legyünk.


viral-marketing


Legyünk pesszimisták

A kényszervállalkozók sajátossága, és még a régi rendszer csökevénye a következő hozzáállás „…hozzál ügyfelet…” „…nálunk ezt nem lehet megcsinálni…”

MINDENKI ELLENSÉG
Az ügyfél, mert nem jön. A kormány, mert nem tiltja be a konkurenciát. A versenytárs, mert el akarja venni az ügyfelet.

Példa: Mezőgazdaság. Ha aszály van az baj. Ha esik az eső az is. Ha meleg van az éppen olyan gond, mint ha nincs meleg. 2007-ben egy kisalföldi mezőgazdasági vállalatnál rekordtermés volt, mert minden tényező ideálisan alakult. Megkérdeztem a mindig panaszkodó Elnök urat, hogy na most elégedett ugye?
„ÁÁÁ nagy a baj, mert most mindenhol jó lett a termés……” Na a jelen cikkemnek Ő az egyik ihletője… Ne tegyünk semmit a sikerért, de ha nem jön magától, akkor se mi vagyunk a maflák, hanem az, aki elhalászta az orrunk elől, mert ő tisztességtelen eszközöket alkalmaz, mint például ügyfél orientáltság, marketing, kontrolling, hatékonyság. Jelentsük fel, hadd legyen jó napja a hatóságnak. .



 

target


Legyünk mindig a legolcsóbbak.

 Ez azért fontos, és hasznos szabály, mert ezzel elérhetjük, hogy nem csak a mi cégünk, de a versenytársaink is velünk buknak. ...

conversation


Ne szeressük az ügyfeleinket

Hát igen, az ügyfelek komolyan tudják veszélyeztetni annak a vezetőnek a hatékonyságát, akinek fő célja a cég tönkretétele. ....

 

yoga


Tegyük tönkre önmagunkat is 

Alapelv: Árbevétel=Haszon. Nyugodtan vegyünk minden pénzt a cégből, hogy nekünk legyen a legnagyobb autónk, és irodánk. ...

group-2


Nézzük hülyének a hatóságokat

Azt szoktam mondani, hogy ebben a részben van néhány olyan tanács, ami rövid távon nem rontja, hanem javítani fogja a cég működését. Nem szabad elkeseredni, mert ....

 

 

 

meeting


Féljünk az alkalmazottainktól

 El kell hinni, hogy az alkalmazott ugyanolyan lojális a céghez, mint a tulajdonos. Az alkalmazott soha nem lop. ...

tasks


Tervezés, jövő, üzleti terv, kontrolling, marhaság

Nem lehet tervezni, de nincs is rá szükség a legjobb hozzáállás. Kicsit gyengébb, de még elfogadható a megvan a terv, de csak fejben gyakorlat. ....

 

 

 

A weboldalon megadott adatai csak kapcsolatfelvételre szolgálnak, nem kerülnek tárolásra és harmadik fél számára nem hozzáférhetőek.